Bed & breakfast

Föreningarnas Hus erbjuder även Bed & breakfast för de som är intresserade. Det kan antingen vara en familj som är på färd eller ett företag som besöker området för arbetssyften. Hos vår Bed & breakfast ser vi till så att alla de tjänster och rum som finns ska passa alla, oavsett vad deras behov är. Det finns stora rum där så många som fyra personer kan sova samt att det finns ett gym och ett spa. Självfallet kan man som sagt även boka en lokal för konferens eller möte.

För de som inte vet är Bed & breakfast ett mindre boende som erbjuder övernattning och frukost, därav namnet Bed & breakfast. Detta kan vara ett privat familjehem, men detta är inget krav. Vanligtvis finns mellan fyra och elva rum lediga, men sex är genomsnittet. Vanligtvis får man under Bed & breakfast privata sovrum med ett eget badrum. Dock kan det även vara en svit av rum inklusive ett badrum. Vissa hem har privata sovrum med ett badrum som delas med andra gäster. Man får tillgång till frukost antingen i sovrummet, i en matsal eller i värdens kök. Beroende på var man bor får man antingen själv städa efter att man har lämnat rummet, eller så finns personal där för att städa efter en.