Utbildning och konferens

Vi erbjuder en ljus och fin konferens- och utbildningslokal för cirka 40 personer som går att hyra både dagtid och kvällstid. Det finns konferensrum 1 och 2, vilket är gemensamma rum för de föreningar som vill hyra en lokal hos Föreningarnas Hus. Konferensrum 2 är den lite mindre lokalen med plats för ungefär 9 personer, medan konferensrum 1 har plats för så mycket som 16 personer samt har en egen projektor för lätt video- och bildvisning.

Hur går man då till väga för att boka en konferenslokal? En av personerna måste vara den som håller i mötet, alltså personen som behöver skriva ner kontaktuppgifterna när bokningen sker. Den här personen ska ta tag i allting som har att göra med larm, och ska vara den som tar kontakt med expeditionen vid behov av information eller larmkort. Det är bra att ha i åtanke att man kanske inte bör boka tiderna för tajt, då man måste ha tid att avsluta sitt möte och lämna lokalen innan de som har bokat efteråt dyker upp. Den som bokar ser till så att allting ser rent och snyggt ut innan denne ger sig av efter mötet.

Om man vill komma in på det trådlösa nätverket har Föreningarnas Hus skrivit upp användarnamnet och lösenordet i den lokal som man bokar. Hur gör man då om man vill ha mat till mötet? Detta kan man se till så att man har beställt innan mötet börjar i Husets Café, men man kan även ta med sin egen mat. Kom ihåg att alkohol är förbjuden. Mer information om Husets Café kommer att finnas nedan.